Upozornenia
Vyčistiť všetko
Tunel Višňové - problémy a prípadný posun termínu (12/2021)
Správy, aktuality (archív)
5
Príspevky
5
Užívatelia
0
Likes
1,516
Zobrazenia
Topic starter
Realizátor SKANSKA a.s. poukázal na problémy zistené diagnostikou (štvrtok 16. dec 2021) |
Dňa 16. decembra 2021 prebehol kontrolný deň, na ktorom boli riešené aj informácie zo zrealizovaného prieskumu existujúcich konštrukcií. Investor NDS a realizátor SKANSKA a.s. poskytli k uvedenému tieto podklady :
Na poslednom kontrolnom dni progresu výstavby úseku D1 s tunelom Višňové sme na stôl dostali výsledky veľmi detailnej diagnostiky – primárneho ostenia tunela, sekundárneho ostenia tunela a drenážneho potrubia na odvod horninovej vody. V kontexte týchto posledných informácií by bolo zo strany Národnej diaľničnej spoločnosti korektné uviesť, že termín sprejazdnenia úseku sa posúva o niekoľko mesiacov.
Na stavbe však pôsobí skúsený zhotoviteľ a sme pripravení prijímať akceleračné opatrenia. Zatiaľ je však veľmi predčasné hovoriť o konkrétnom termíne sprejazdnenia ako aj o sume navýšenia. „Podľa detailnej diagnostiky a informácií, ktoré máme dnes k dispozícii, očakávame, že sanačné opatrenia a odstraňovanie vád bude trvať niekoľko mesiacov. Je si treba uvedomiť, že niektoré práce sa dajú robiť v súbehu,“ vraví Ivan Dimitrov, riaditeľ závodu Inžinierske staviteľstvo a člen predstavenstva Skanska SK.
Teraz Vám vysvetlíme, čo výsledky detailnej diagnostiky odhalili. „Čo sa týka primárneho ostenia tunela, je potrebné vykonať dokončovacie práce vo veľkom rozsahu. Pri sekundárnom ostení je absolútne nutné nové statické posúdenie klenieb. Je tam veľký nárast ostatných chýb, nachádzame tam trhliny, hniezda a povrchové chyby, presvitajúcu výstuž.
Drenážne potrubie na odvod horninovej vody má enormný počet jednotlivých chýb, vo veľkej časti má obmedzenú alebo žiadnu funkčnosť,“ konkretizovala podpredsedníčka predstavenstva Skanska SK Magdaléna Dobišová s tým, že je nutné vybudovať doplnkový systém na odvedenie horninovej vody.
Magdaléna Dobišová doplnila, že sedem mesiacov od prebratia staveniska pracuje na stavbe denne nepretržite 300 až 400 pracovníkov a od 60 do 80 veľkých mechanizmov. Rozostavaných je 27 nových mostných pilierov. „Budujú sa zemné telesá, kanalizácie, intenzívne sa pracuje na projektovej dokumentácii. Projektové a stavebné práce napredujú v súlade s harmonogramom,“ skonštatovala.
Zdroj: visnovebude.sk
Vaša Stavba od A po Z. |
Publikované : 05/01/2022 6:53 pm
Značky témy
takze vysledkom kontroly je potreba vykonania mnozstva oprav a tym teda aj posunutie celeho terminu na dostavbu?
Publikované : 07/01/2022 10:15 am
Osobne čakám, že ak to bude možné, tak sa to budú snažiť spraviť v termíne, nakoľko je to tesne pred voľbami. Asi sa ale pre urýchlenie opráv a samotné úpravy bude navyšovať cena..
Z.
Publikované : 07/01/2022 1:31 pm
no to je bezna vec, ze ceny sa navysuju v takychto pripadoch, ale teda uz by bolo na case
Publikované : 20/01/2022 10:46 am
Hlavne je, aby sme sa dozili ich dokoncenia. Lebo ako fakt vacsina takychto stavieb sa proste len predlzuje a nejake napredovanie ani moc nie je vidno
Publikované : 20/01/2022 2:22 pm
Forum Jump:
Nadväzujúca téma
-
Tunel Višňové - prehliadka tunela
pred 2 roky
-
Tunel Višňové - práce pokračujú (02/2022)
pred 2 roky
-
Diaľnica D1 - TUNEL VIŠŇOVÉ
pred 2 roky