Upozornenia
Vyčistiť všetko
"Most Chucka Norrisa" otvorený (Cyklomost Devínska Nová Ves)
Správy, aktuality (archív)
3
Príspevky
2
Užívatelia
0
Reactions
5,819
Zobrazenia
Topic starter
STAVEBNÍCTVO: Cyklomost spájajúci Slovensko s Rakúskom vybudovaný v termíne |
Bratislava, 11 august 2012 - Dnes otvorili pri Devínskej Novej Vsi cyklomost, so zatiaľ neoficiálnym názvom "Most Chucka Norrisa". Cyklisti, ale aj peší návštevníci si budú môcť skrátiť a spríjemniť cestu do susedného Rakúska z Devínskej Novej Vsi po novovybudovanom moste. Ten spoločnosti Ingsteel a Doprastav, pracujúce na projekte ako Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav, odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju už koncom júna. |
Cyklisti si ho takto budú môcť užiť ešte pred oficiálnym otvorením, ktoré je predbežne naplánované na jeseň tohto roka. Celkové ukončenie stavby nového cyklomosta prebehlo už koncom mesiaca máj. „Už pred časom sme odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju ukončený projekt nového cyklomosta, ktorý sa na Slovensku teší mimoriadnej popularite. Aj pri tejto zákazke spoločnosť Ingsteel, ako líder Združenia Cyklomost Ingsteel & Doprastav, dodržala svoje záväzky, keď stavbu ukončila načas podľa vopred schváleného harmonogramu,“ uviedol Anton Bezák, generálny riaditeľ spoločnosti Ingsteel. Výstavba nového cyklomosta trvala menej ako sedem mesiacov. Na stavbe pracovalo denne priemerne 30 pracovníkov. V čase finalizácie betónových konštrukcií a montáže oceľovej konštrukcie to bolo až 50 ľudí. Výrazný podiel na výstavbe však mali projektanti Ingsteelu, ktorí naprojektovali kompletnú statiku mosta a aj pracovníci z výrobných dielní, kde sa vyrábala oceľová konštrukcia a po jednotlivých častiach dovážala na stavbu. Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav realizovalo v rámci spodnej stavby hĺbkové zakladanie mostných pilierov pomocou mikropilót, ktoré spolu tvorili 1 803 metrov. Stavbu tvoria základy a jednotlivé železobetónové časti pilierov, na ktorých sú osadené tzv. oceľové V podpery. Zakladanie mostných pilierov, ako aj ostatné práce neoceľového charakteru zabezpečoval člen združenia, spoločnosť Doprastav, a.s. Hornú stavbu mosta tvorí najmä jeho oceľová časť, ktorú zrealizovala spoločnosť Ingsteel. Jej hmotnosť aj s oceľovými piliermi je 646,6 tony. Most má dve opory, medzi ktorými je 14 podpier. Vzdialenosť medzi podperami hlavného mostného oblúka je 120 metrov. Ten je konštruovaný tak, aby nezasahoval svojimi podperami do koryta rieky Morava. Oblúk nad riekou má však ako samostatný dilatačný celok dĺžku 180 metrov. Minimálna plavebná výška pod mostom je oblúkovou konštrukciou mosta nastavená na 8 metrov, čo je výška nad maximálnou plavebnou hladinou.[adsense01][/adsense01]Most už počas výstavby zažil rôzne prírodné podmienky. Niekoľkokrát to bol vyšší stav vodnej hladiny, či už vplyvom samotnej rieky Morava, alebo vplyvom Dunaja, ktorý je od mosta vzdialený približne 4 kilometre. Aj kvôli vyššiemu stavu hladiny boli práce na týchto častiach mosta niekoľkokrát prerušené. Následne však príchod priaznivého počasia umožnil stavbu dokončiť načas. Hoci májové dažde pomerne komplikovali a najmä predlžovali čas pokladania finálnej vrstvy vozovky na moste, Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav odovzdalo stavbu v súlade s vopred stanoveným harmonogramom.
"Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo d'alšiie šírenie správ zo zdrajov TASR je bez predchadzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona" |
Pozri ďalšie z oblasti: Správy, aktuality, témy Súvisiace témy : Most v Devínskej otvorený oficiálne ako Cyklomost slobody
Vaša Stavba od A po Z. |
Publikované : 12/08/2012 12:14 am
Doplnenie: zopár ilustračných foto. |
Foto: Flickr (Bratislavsky kraj), Picasa (Čerry)
Pozri ďalšie z oblasti: SPRÁVY - Aktuality
Súvisiace témy : Most v Devínskej otvorený oficiálne ako Cyklomost slobody
Z.
Publikované : 12/08/2012 12:40 am
Doplnnie: Umiestnenie nového mosta |
Pozri ďalšie z oblasti: SPRÁVY - Aktuality
Súvisiace témy : Most v Devínskej otvorený oficiálne ako Cyklomost slobody
Z.
Publikované : 13/08/2012 1:24 pm