Nová sieť podzemnej infraštruktúry v Londýne (fotky)
Spoločnosť Crossrail zverejnila nové fotografie londýnskej siete podzemnej infraštruktúry |
![]() |
Tunely nástupišť na novej stanici Bond Street.
Crossrail, najväčší projekt infraštruktúry v Európe (ktorý stojí viac ako OH 2012 v Londýne) sa roky pomaly vinie pod londýnskymi ulicami. Teraz, keď sa výstavba tunelov začína chýliť ku koncu, spoločnosť Crossrail zverejnila sériu fascinujúcich fotografií, ktoré ukazujú, aký je tento najnovší podzemný labyrint v Londýne zložitý. V súčasnosti pracuje priamo na tomto projekte viac ako 10 000 ľudí na približne 40 rôznych staveniskách, ktorí teraz dokončili 90% z celkového rozsahu výstavby tunelov. Tým sa celý projekt posúva do svojich dvoch tretín.
[adsense01][/adsense01]
Samotná trasa Crossrail bude mať 40 staníc (väčšinu z nich úplne zrenovovaných alebo celkom nových) a viac ako 100 km z mesta Reading a letiska Heathrow Airport na západe, cez nové dvojvrtové 21 km tunely pod centrálnym Londýnom do Shenfieldu a Abbey Wood na východe. Po spustení prevádzky trate Crossrail v roku 2018 sa zvýši kapacita železničnej prepravy v Londýne o 10%.
![]() |
260 m dlhé nástupištia vedú rovnobežne s a približne 100 m na juh od Oxford Street.
![]() |
Stroj Elizabeth na stanici Whitechapel.
![]() |
Stroje v nových tuneloch nástupíšť pre stanicu Liverpool Street.
![]() |
Tunely nástupíšť na Tottenham Court Road.
![]() |
Niekoľko stoviek pracovníkov pracuje posledné dva roky 24 hodín denne na výstavbe tunelov nástupíšť.
![]() |
Keď v roku 2018 začne spoločnosť Crossrail svoju prevádzku, stanicu Tottenham Court Road bude používať viac ako 200 000 cestujúcich denne.
![]() |
Tunely nástupíšť na novej stanici Farringdon.
![]() |
Očakáva sa, že od roku 2018 použije stanicu Bond Street 220 000 cestujúcich denne.
![]() |
Vlakový tunel v časti Paddington.
Zdroj: archdaily.com
Foto: ©Crossrail
Vaša Stavba od A po Z. |