Zamkova dlazba (skladba ?)
ahojte, neviete poradit nejaku jednoduchu skladbu pre zamkovu dlazbu ? je to len chodnik pre pesich no chcem to spravit tak aby to prva zima neznicila. vdaka.
no ja som mal v projekte zadanu takuto :
- zámková dlažba 60 mm
- štrkopiesok 4-8 mm 40 mm
- štrkodrvina ŠD (50 MPa) 150 mm
- upravené pláň (30 MPa)
..a tie MPa. Treba si pozicat zabu a pobehat to .
Ja by som aj nejaku tu drenaz osadil. A zviedol to k dazdovke.
Ahojte, mna by zaujimalo ako tu skladbu zmenit ak by som tam chcel ist aj autom (prijazd k odstavnej ploche pri dome) ? Dakujem.
Na to auto by malo ist viac strku povedzme 30cm a potom zhruba 15cm kameniva zmiesaneho s cementom, nieco ako suchy beton. Zamkova dlazba by sa potom mala ukladat co cementoveho lozka ale to podla toho ako pevne to pevne to chces mat spravene. Potom uz len presypat skary pieskom. Tot moja skusenost.. mozno tu da ktosi nieco presnejsie. Chus bus.
To by ste tam fakt davali beton ? Nie je to trochu plitvanie ? Vsak ked tam dam viac kameniva (povedzme 0,5m) aj s pieskom a poriadne to utlacim.. to musi vydrzat aj auto.
Ten "beton" (ono je to vlastne kamenivo spevnne cementom) je tam kvoli stmeleniu vrchu, aby sa nevytvarali kolaje od pojazdu aut. Zaroven projekt casto pozaduje vysoke Edef (>100MPa) pod dlazbou co sa s tymto KSC da dosiahnut.
Pri tejto skladbe by som zdoraznil, ze ak sa dlazba bude robit takto "poctivo", je potrebne spadovat plochu (aspon minimalne) a zviest niekam vodu, lebo ta do tejto skladby nevsiakne . Drenaz spodneho kameniva je tiez potrebna. T.
odporucam kvalitnu zamkovu dlazbu, som velmi spokojny, este aj super vyzera co zas tesi moju manzelku " abw.sk/betonova-dlazba.html?page_id=320 "
Ahoj,
Chceli by sme trocha skulturnit nas dvor. Od kedy mame auto + dazd = ryzove pole (ovsem bez tej ryze). Voda akosi nestiha prenikat do zeme, a auto vytvara orginal kolaje a trava ktora tam bola uz nie je.
Jedna sa o plochu cca 150 m stvorcovych. Uvazujeme s manzelkou ako to osetrit. Pravdepodobne budeme musiet odkopat par cm hliny, podsypat makadamom, prejst nejakym valcom. A otazka znie co na vrch, klasicku dlazbu? Alebo razenu dlazbu? Alebo daco ine?
Ide o to aby to bolo co najlecnejsie, a funkcne. Dlazbu sme nasli zatial najlacnejsiu za 6,5e na meter stvorcovy. cca 975e by nas stala dlazba (jedna sa o obycajny obdlznik, sivy, 10x20x6) + potrebujeme obrubniky + makadam+ strk + jemny strk pod dlazbu. Je tato cena za dlazbu dobra alebo je stale pridraha?
+ chceli by sme to urobit podla moznosti aj pevnejsie, pre pripad nejakej buducej prerabky domu, kedy by bolo potrebne dostat na dvor nieco tazsie (napr. domiesavac s betonom a pod. ).
Za rady a typy vopred dakujem. Este aby som nezabudol, jedna sa len o material. Instalacia dlazby bude svojpomocne.
Este raz vopred vdaka za pomoc.
Ahoj.
Zámková dlažba pod auto by sa mala robiť pevnejšia. Aj skladba ktorá je napísaná tu vyššie by po čase odišla. Idea zámkovej dlažby je spevnený spodok (ŠD, KSC - podľa zaťaženia) potom štrkopiesok a na to dlažba. Pre parkoviská a pod autá sa používa 8cm zámková dlažba.
Projektovaná skladba býva štandardne :
- BETÓNOVÁ ZÁMKOVÁ DLAŽBA 60-80mm
- PIESKOVÉ LôŽKO fr. 4/8 mm 40mm (pri pri vyššiom zaťažení cementové lôžko)
- KSC (Edef2 > 100MPa) 150mm
- ŠTRKODRVA – zhutnená 250mm (v dvoch vrstvách)
- PODLOŽIE HUTNENÉ NA Edef2 >45MPa
KSC - kamenivo spevnené cementom (suchý betón)
ŠD - štrkodrva (odporúčam frakciu 0-64mm)
Skladbu ktorú zvažujete asi budete musieť po čase opravovať a ťažké auto vám ju pohýbe. My sme spravili doma skladbu s KSC ale pieskové lôžko a Nissan Pathfinder nám ju kde tu preliačil (ten tam ale pobehuje stále). Ale rozumiem že cena často nepustí a určite aj toto bude lepšie ako blato . Ak to idete robiť svojpomocne určite si požičajte žabu a riadne hutnite tú ŠD .. aspoň v dvoch vrstvách .
Čo sa týka ceny tak myslím že tá I-čková klasika bude cenovo najlacnejšia (je najpoužívanejšia). Inak skúste nejaké lokálne stavebniny.. možno budú mať niečo dopredajové.
Z.
Dakujem za odpoved, chcel by som sa este spytat. Kolega mi radi razenu dlazbu. Vraj by to malo cenovo vychadzat omnoho lacnejsie a pevnostou by to malo byt to podobne. Mate nejake informacie o takejto alternative?
Ceny som neporovnával, ale razená dlažba má tiež pevnostné triedy. Delí sa to podľa triedy zaťažiteľnosti. Stredná a ťažká je pre autá. Zjednodušene stredná unesie osobné auto, ťažká nákladné. Čo sa týka podložia ostáva to isté ako pri zámkovej dlažbe.
Pri tomto betóne by som ale odporúčal dodržať aj nejaké dilatačné škáry (rezané, alebo iné, štandardne 6x6m) nech to potom kadejako nepraská .
Z.
osobne by som radsej asi isiel do razenej dlazby.